اگر شما می‌خواهید یک رستوران افتتاح کنید مطمئنا به رویای زنجیره شدن آن می پردازید. با توجه به ارزش افزوده ای که برند ایجاد می کند، می تواند موضوع جالبی برای سرمایه گذاران در این حیطه باشد. چه موضوعی از این جذاب‌تر که شما دانشی را در فست فود خود خلق کنید که دیگران برای داشتن آن حاضر به پرداخت بهای باشند.

ثبت برند رستوران در موسسه ثبت شرکت میزان

یکی از مهم‌ترین کارها در رستوران ثبت علامت تجاری یا برند است که باید برای یک رستوران ثبت شود. برای مطرح شدن رستوران لوگو، اسم تجاری، شکل می‌تواند نقش به سزایی داشته باشد و مورد اهمیت می‌باشد. در واقع یکی از دارایی پنهان رستورانها و فست فودها حقوق معنوی ایجاد شده برای آنها می باشد که اصولا با نام تجاری یا برند در بازار شناخته می شود.
باتوجه به این که چگونگی دانش در فست فود از جنس تولید و خدمات می باشد مسیر خلاقیت و نو آوری برای فست فودها و کسانی که قصد راه اندازی رستوران را دارند و پس از آن به برند شدن می اندیشند باز است.
صاحبان برند در فست فود ها نه تنها مشاوران بلکه آشپز، صندوقدار، بازاریاب، مدیران مالی و به طور کلی مغز متفکر برند هستند. البته در برخی از کشورها برند سازی به صورت استراتژیک صورت می گیرد یعنی صاحب برند با تعدادی از مجموعه ها وارد اتحاد استراتژیک می شود و یک الگوریتم موفق را پیاده سازی می نماید. که این الگوریتم برای تمامی افراد و به طور کلی شرکا سود آور است. ولی متاسفانه با توجه به مسائل فرهنگی در کشور ما این امکان بسیار سخت پدید می آید و دلیل آن را بیشتر در ریشه های فرهنگی می توان یافت.


مدارک لازم جهت ثبت برند فست فود و رستوران

اشخاص حقیقی:
۱٫کپی شناسنامه.
۲٫کپی کارت ملی.
۳٫نمونه ای از علامت در خواستی در اندازه ۱۰*۱۰ سانتیمتر.
۴٫اگر از حروف لاتین استفاده نمایید نیاز به کارت بازرگانی نیز می باشد.
۵٫کپی جواز.
۶٫اگر از وکیل برای ثبت استفاده می‌نمایید باید وکالت نامه از سمت وکیل ارسال گردد.
اشخاص حقوقی:
۱٫کپی شناسنامه.
۲٫کپی کارت ملی.
۳٫ نمونه ای از علامت در خواستی در اندازه ۱۰*۱۰ سانتیمتر.
۴٫کپی رومه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت.
۵٫کپی جواز فعالیت.
۶٫ اگر از وکیل برای ثبت استفاده می‌نمایید باید وکالت نامه از سمت وکیل ارسال گردد.

چرا برند سازی کنیم

مشتریان دیگر از شما فقط غذا با کیفیت عالی و خوب نمی‌خواهند بلکه آن‌ها از شما ارزش می‌خواهند در واقعه قواعد بازی در حال تغییر است. برند فقط یک لوگو یا آرم نیست بلکه برندی موفق است که پر از دانش فنی کارآمد و تجربه‌ای مناسب باشد. در برند سازی برای فست فودها یا کافی شاپ ها تشکیل زیر ساخت ها مهم‌ترین فاکتور می باشد. شاید بتوان بحث ساختاری را به صورت مجازی یا شبکه ای ایجاد کرد اما مدیریت صحیح و شبکه در این جا اهمیت دوچندانی دارد، شاید بتوان سنگ بنای ایجاد برند را بازاریابی صحیح قلم‌داد نمود. بازاریابی که در آن ارتباطات یکپارچه تبلیغات را به هدفی مشخص هدایت می کند.

ارتباطات یکپارچه که به ایجاد نام تجاری می انجامد شامل:

-بازاریابی مستقیم
-سخن پراکنی
-ابزار پیشبرد فروش
-فروش شخص
-بسته بندی می‌باشد.
۱۰رستوران برتر دنیا
۱-رستوران نوما(کشور دانمارک)
۲- رستوران سلر دو کان روکا (کشور اسپانیا)
۳- رستوران اوستیریا فرانسسکانا (کشور ایتالیا)
۴- رستوران ایلون مالیسون پارک (کشور ایالات متحده آمریکا)
۵-رستوران دینر بای هستون بلومنتال (کشور انگلیس)
۶- رستوران موگاریتز (کشور اسپانیا)
۷-رستوران دی.او.ام(کشور برزیل)
۸-رستوران آرزاک (کشور اسپانیا)
۹- رستوران آلینیا (کشور ایلات متحده آمریکا)
۱۰-رستوران لدبری (کشور انگلیس)


پشتیبانی کردن برای فست فود و رستوران در صورتی جایز است که صاحبان سرمایه دارای پول کافی باشند مانند مک دونالد که حامی اصلی بازی های فوتبال در جام جهانی می باشد.البته شاید در ایران هیچ برندی نتواند در این سطح به امر پشتیبانی بپردازد اما شاید حمایت از محیط زیست یا انجمن های بیماری های خاص در ایران انجام میشود.

برای ایجاد برند پس از بررسی عامل های یکپارچگی ایجاد برند و تعیین مدیر برند وشرح وظایف باید فرایند برند سازی را اجرا نمود.

فرایند برند سازی شامل:

ایجاد جایگاه در بازار-
معرفی جایگاه برند به مشتریان-
خلق و حفظ تصویر برند
ایجاد جایگاه در بازار می تواند بر اساس:
-نوع محصول
-از طریق تصور
- ویژگی های خاص محصول
-نوع مصرف کنندگان
-و حتی برای گروهی نیز از طریق جایگاه سازی مجدد صورت گیرد.

اما برای معرفی جایگاه برند به مشتریان استفاده از سمبل ها بهترین گزینه می باشد و برای خلق و حفظ تصویر برند باید به معماری برند پرداخت در این میان استراتژی یک نقش تعیین کننده دارد. استراتژی که منتقل کننده پیام برند است. استراتژی که بعد از تدوین business plan مهمترین و با الویت ترین وظیفه اجرایست.
البته ناگفته نماند که در این میان نقش خلاقیت و نوآوری بحث مهم و پر اهمیت می باشد.

برای کمک به این جریان بهتر است از رسانه ها نیز استفاده مطلوبی گردد. با توجه به متفاوت بودن درجه درگیری و مداخله رسانه ها بحث هزینه مطرح است که می تواند شما را به یک بودجه بندی روی رسانه های چاپی،پخش انبوه و محیطی هدایت کند.

۱۲ ویژگی یک رستوران خوب:
۱-توجه به اصول بهداشتی
۲-آشپزخانه قابل رویت
۳-کارکنان مودب و پاسخگو
۴-داشتن سیستم تهویه مناسب
۵-داشتن فضای مناسب
۶-حضور مسوول رستوران در کنار مشتریان
داشتن میزهای شیشه‌ای-۷
۸-رعایت تناسب در میان غذاها
۹-داشتن بشقاب‌های محاسبه شده
۱۰-داشتن نور کافی و شلوغ نبودن
۱۱-سرو غذاهای سالم و مغذی
۱۲-تهیه پرس‌های غذایی به اندازه
هزینه راه اندازی فست فود و رستوران:
برای راه انداری فست فود ابتدا باید سه نوع بررسی زیر به ترتیب صورت پذیرد:
بررسی بازار
با توجه به بررسی های به عمل آمده نزدیک به ۶۶% از افرادی که قصد تاسیس یک فست فود را دارند به این موضوع توجه کافی نداشته و دارایی خود را در شرایط نامناسبی قرار می دهند در هر عملی تجارتی که خلاصه آن سود، فایده باشد، بازاریابی نقشی اساسی را بازی می کند.
بررسی فنی
قطعا این مرحله باید توسط کارشناسان ماهر بررسی و تجهیزات لازم به شما شناسایی شود. به عنوان مثال زمانی که وارد فست فودی می شوید که کارشناسیهای لازم روی موضوعی فنی آن صورت نگرفته باشد اسباب و لوازم زیادی را خواهید دید که بدون استفاده در آن قرار دارد.
بررسی مالی
تعیین حجم سرمایه لازم در این امر بسیار قابل اهمیت می باشد. زیرا سرمایه کمتر از حد لازم شما را با مشکلات فراوانی در حین ورود به بازار روبرو می کند، وبه عکس سرمایه بیش از حد لازم نیز منابع مالی را برای شما به ارمغان می آورد.


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها